Podziel sie!

40 plus_510xWaga jest bezlitosna. Nie tłumacz sobie, że to wieczorem, że to ten dzień miesiąca... Trzeba zrzucić parę kilogramów!

Jak dawno robiłaś podstawowe badania? Nie pamiętasz. Warto zacząć od wizyty u lekarza pierwszego kontaktu. Zrób badania biochemiczne - morfologia, OB, poziom sodu, glukozy, potasu, badanie czynności wątroby i nerek. Zbadaj też poziom hormonów tarczycy, aby wyeliminować niedoczynność. Przypomniałaś sobie, że badania ginekologiczne robiłaś rok, dwa lata temu? Zadbaj o siebie kompleksowo! Ze wszystkimi wynikami jeszcze jedna wizyta u internisty.

Masz takie geny jakie masz - nie zmienisz tego. Metabolizm też nie przyspiesza z roku na rok. Nie spowalniaj go dodatkowo! Głodówki i cudowne diety właśnie tak działają i jeszcze "nakręcają" efekt jojo. Przęciętna, dorosła kobieta przybiera na wadze 0,7kg na rok, więc około pięćdziesiątki może ważyć więcej o 20kg. Co zrobić,aby wyłamać się ze statystyki?

Przyspieszanie metabolizmu

Nie decyduj się na drastyczny spadek wagi - 0,5kg na tydzień to idealna liczba. Bezpieczna dla zdrowia. Zrównoważona, mądra dieta i wysiłek fizyczny dadzą pożądany efekt. Sprawdź, jakie kluby fitness są w twojej okolicy. Na pewno znajdzie się taki, gdzie trener dopasuje plan ćwiczeń dla ciebie. Upominaj się o to, aby nie były jednostajne. Jeżeli poprawisz wydolność organizmu, to eksperymentuj i bierz udział we wszystkich formach aktywności na jakie masz ochotę. Znajdź takie kluby fitness, które są otwarte od 6 rano do 22, od poniedziałku do niedzieli. Nie wymawiaj się brakiem czasu. Wszystko jest dla ciebie! Latino, zumba, Port De Bras, fitball, kardio, joga, pilates i co tylko ci się zamarzy! Okaże się, że zabraknie ci dni na basen, a chciałaś jeszcze spróbować z biegówkami w Jakuszycach. Może umówisz się z córką na zumbę? Ćwiczyć razem - bezcenne. Za wszystko inne zapłacisz sportową kartą typu Benefit. Zadziwisz siebie i otoczenie.

Co oprócz fitnessu?

Sama poczujesz, że nie da się ćwiczyć przy tradycyjnej diecie. Organizm upomni się o nawodnienie i o lekkie menu. Wiadomo, że aby schudnąć, trzeba zacząć jeść inaczej. Ogranicz ilość kalorii - ale nie wybieraj głodówki. Homo sapiens ma system reagowania, wypracowany przez ewolucję. Jeżeli dostarczy się mu mniej kalorii niż dolna granica zapotrzebowania, to zaczyna spowalniać metabolizm. Spróbuj zacząć od 3 posiłków po 420 kcal i 2 przekąsek po 150 kcal. Jedz wystarczająco dużo. Stosuj "zapełniacze" - wybierz takie, które lubisz i zmieniaj je, aby uniknąć jednostajności i niedoboru witamin. Tabele z produktami w przeliczeniu na kcal, to twoja lektura. Pamiętaj, że jeden orzeszek też się liczy. Zacznij zapisywać wszystko, co jesz. Przekonasz się, jak niebezpieczne jest tzw. podjadanie. Zamiast tego pij wodę, herbatki ziołowe, owocowe.

Śniadanie to podstawa. Rozpędza metabolizm na resztę dnia. Jeżeli nie masz rano czasu lub nie lubisz jeść-wybierz jogurt naturalny bez cukru ze szczyptą dobrych ziaren. Szukaj swojej metody i smaku. Płatki owsiane na chudym mleku na ciepło z rodzynkami otulą, jak mufka na 3-4 godziny. Miłośniczki kawy, zielonej i czerwonej herbaty mogą korzystać z tych przyspieszaczy do woli. Codzienna porcja błonnika jest bezcenna. Chude ryby i mięsa dostarczą białka, które też popędza metabolizm. Zwróć uwagę na to, aby w diecie nie zabrakło witaminy D. Dzienne zapotrzebowanie to 400UI. Tyle jest np. w 100g łososia. Pożegnaj się z białym pieczywem, drożdżówkami, alkoholem, słodyczami, ziemniakami, tłustymi mięsami itp. Na każdej stronie internetowej o dietach znajdziesz takie listy. Zacznij eksperymentować. Zamiast soli używaj w kuchni przypraw. Cynamon, imbir, gaździki, gałka muszkatołowa, chili, majeranek przeniosą twoją kuchnię w inny wymiar. Pokrojone na cząstki jabłka, ułożone na talerzu-nic ciekawego, ale posypane cynamonem zadziwią domowników.

Korzystaj z nowości. Glony wakame mają do 10 razy więcej wapnia niż mleko, 4 razy więcej żelaza niż wołowina. Brunatny pigment fukoksantyna ogranicza odkładanie się tkanki tłuszczowej, a mają tak mało kalorii jak sałata. Szukaj sprzymierzeńców w walce o zdrowie. Może włączy się do diety rodzina? Obrady okrągłego stołu nad menu i rywalizacja o to, kto zrzuci więcej kilogramów-marzenie!

Super przysmak przed snem

Namocz suszone śliwki i figi. Jeżeli są konserwowane dwutlenkiem siarki, to wylej wodę. Pokrój wszystko na paski, zalej świeżą wodą i gotuj na małym ogniu do konsystencji powideł. Wystudź, schowaj do lodówki i delektuj się 1-2 łyżeczkami przed snem. Smacznego. Rano szklanka wody.

Barbara Baran

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Przeczytaj Też

Według definicji botki to buty, których cholewka sięga okolic kostki (może...
Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Wyjątkowy salon fryzjerski oparty o filozofię i produkty marki Kemon. Salon jest niezwykłą miksturą bogatego doświadczenia z nieustanną chęcią rozwoju kunsztu sztuki fryzjerskiej.

Salony Mody

Dobrze dobrany stanik to podstawa pięknego wyglądu i zdrowia. Tu możesz skorzystać z porady profesjonalnych brafitterek. Szeroki wybór rozmiarów sprawi, że znajdziesz coś odpowiedniego na swój biust.

Twój Sklep

Dziś najważniejsze są natura, zdrowie i piękno. Tu możesz kupić naturalne kosmetyki, naturalne środki czystości i ekologiczne produkty spożywcze sprawdzonych marek.